mandag 13. august 2007

Didion, Joan : De magiske tankers år. Tiden 2007.

Forfatterens mann dør av hjerteinfarkt dagen før nyttårsaften. En uke tidligere har deres nygifte datter blitt alvorlig syk. Boken er forfatterens beretning om året som fulgte. "De magiske tankers år" er en bok om sorg, kjærlighet, ekteskap, barn og minner, og det tynne skallet mellom galskap og forstand.
Dette til tross; Boken "gikk ikke helt hjem" til meg. Faktisk ble det skumlesing etter en stund, og når jeg tenker meg om, leste jeg den ikke helt ut heller. Det er mulig jeg ble for distrahert av omgivelsene.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Bjørg!
Dette er en blogg det blir interessant å følge med på. har ikke lest alle bøkene du omtaler på sida di, men denne av Didion ser ut til å være etter min smak. Den skal jeg lese, og så skal du få høre fra meg.

Mvh Liv

Anonym sa...

Hei Bjørg!
Ja nå har jeg da fått lest "De magiske tankers år". I ren vrangskap las jeg den ut, temaet var jo så interessant, men det ble for mange uinteressante detaljer for meg. Stedsnavn, personnavn, medisinske begreper o.l.i overflod gjorde at jeg lett mista fokus under lesinga. Så selv om dette ikke var noen skjønnlitterær bok, gav den meg lite som fagbok også, bortsett fra i noen få avsnitt. Nesten bortkasta tid å lese denne, spør du meg!
Mvh Liv