onsdag 21. oktober 2009

Aarø, Selma Lønning: Venstre hånd over høyre skulder. Cappelen, 2008.

Merkelig tittel på en roman, men den ble anbefalt av min søster, så jeg lånte den på biblioteket og satte meg til å lese. Og jeg ble ikke skuffet, selv om jeg ikke syntes hovedpersonene var så veldig sympatiske.
Bak på boka kan en lese følgende:
"En mann står på fortauet og kysser en kvinne. Tilsynelatende uten forklaring løper han ut i veien og blir påkjørt. Hva var det som fikk ham til å løpe? Hvem er han? Og er det noen som egentlig kjenner ham?"
Mannen som løp ut i veien er Simon. Boka handler om Simon og familien hans, og om Helene, elskerinnen hans og hennes familie. Det er en rørende og betagende fortelling som jeg helst ikke la til side før siste side var lest. Selma Lønning Aarø (f.1972) kan kunsten å fengsle leseren. Anbefales!

Ingen kommentarer: