onsdag 18. november 2009

Samartin, Cecilia: Salvadorena.Juritzen, 2009.

Roman fra California, med borgerkrigen i San Salvador som bakteppe. Hovedpersonen Ana overlever massakren i landsbyen der hun bor sammen med sin mor. Som eneste overlevende blir hun tatt hånd om av nonnene i et kloster. Senere flykter hun sammen med en av nonnene til California. Hun er fast bestemt på å vie seg til klosterlivet, men blir etter en tid ansatt som barnepike i en rik familie. Herfra blir boka en vanlig roman med kjærlighet og intriger som seg hør og bør. Men starten var spesiell og gjorde nok sitt til at interessen holdt seg ut boka. Egentlig ble jeg litt skuffet for jeg hadde ventet meg mer, men angrer ikke på at jeg brukte tid på å lese den.

1 kommentar:

Turid Øistad sa...

Koste meg med boka, men synes nok de tidligere bøkene hennes var et hakk bedre. Men som sengeliggende med influensa, er Salvadorena perfekt lesestoff! Grei, lettvint og har "alt hva hjertet begjærer...". Du slipper å tenke så mye.