torsdag 21. januar 2010

Roberts, Gregory David: Shantaram. Press, 2008.

Dette er en roman på 910 sider. Jeg har lest 5 sider og lurer nå på ; Hvorfor har jeg lånt denne på biblioteket. Jeg skal levere den tilbake i morgen. Kanskje jeg lånte den fordi det under tittelen på omslaget stod skrevet "...klarte knapt å legge den fra meg før alle de nesten 1000 sidene var fortært i en grådig slurk" Inger Bentzrud, Dagbladet.
Jeg har ingen problemer med å legge den fra meg. Av det lille jeg leste ble jeg tatt med til Bombay dit hovedpersonen, en rømt forbryter fra Australia, ankom med buss.
Jeg har lest en bok fra Bombay tidligere. Da var Salman Rushdi forfatteren. Da kjente jeg lukten av Bombay mens jeg leste. Den opplevelsen skal ikke ødelegges ved å prøve å oppleve det samme med denne boken. Kanskje en annen gang.

1 kommentar:

Marit sa...

Jeg har hørt så mye bra om denne boka og har den på leselista mi. Skal prøve meg på den, men kanskje ikke ha så store forventninger? Noen ganger er forventningene store og skuffelsen likeså! Men hvis jeg nå likevel vil lese den, kankje jeg blir "hekta" :o)