mandag 8. februar 2010

Paus, Ole: Fortellingen om Josef. Kagge, 2008.

Fortellingen om Josef handler om Marias trolovede, tømmermannen i Nasaret. Det er en lettlestbok for voksne, utlest i løpet av 30 minutter. Jeg føler meg litt snytt. Men hva hadde jeg ventet meg egentlig? Det hadde vært sensasjonelt viss Ole Paus hadde drevet reseurch og oppdaget mer enn det som står i Bibelen. Men min søster sa at den var morsom. Vi har vel i enkelte tilfeller litt forskjellig sans for humor da. Jeg sa ikke haha en eneste gang i løpet av den halvtimen lesestunden varte, men lett til sinns ble jeg. Kanskje det er derfor det heter lettlestbok?

2 kommentarer:

Anonym sa...

He he! Tror vi har nokså lik sans for humor jeg, men jeg sa nok aldri at det var en morsom bok. Jeg sa den var en PERLE av en bok, og da kobla jo du med èn gang med perlehumør og humor, selvsagt - du med ditt humør ;D))
Nei, d jeg mente, var at jeg synes det er en NYDELIG liten bok, som prøver å framstille hvordan Josef KANSKJE såg på sin rolle i forhold til sin trolovede, sin sønn og samfunnet omkring. Jeg syns den var som et vakkert, litt vemodig dikt om forholdet mellom far og sønn. Glemmer den ikke.

Hilsen Bergets Bokfink

Høyluåsens bokorm sa...

Boken ER en perle, jeg er enig der.