torsdag 19. juni 2008

Follett, Ken: I all evighet. Cappelen 2008.

"I all evighet" er en frittstående oppfølger til "Stormenes tid". Handlingen er lagt til den samme byen, Kingsbridge i England, men to hundre år senere, i perioden 1327 - 1361. Ken Follett har nok en gang skrevet en fengslende historisk roman, denne gangen på 1100 sider. Vi blir kjent med nonnen Caris og hennes barndomsveninne Gwenda, arkitekten og byggmesteren Merthin og hans bror jarlen av Shiring, Ralph, og alle menneskene i deres nærhet. Det er en bok full av kjærlighet, ambisjoner, grådighet og hevn. Noen mennesker overlever sult, pest og krig, mens andre bukker under. Jeg ble asosial over ganske lang tid mens jeg leste denne boka, men ville ikke ha vært den foruten. Boka anbefales varmt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Denne boka har jeg nettopp lest også. Den grep meg fra første setning og der ble jeg! Asosial? Tja, jeg hadde en super leseopplevelse ihvertfall.

Nå leser jeg Den elskelige giftblandersken av Arto Paasilinna. Det er den tredje av denne forfatteren jeg leser og de anbefales på det varmeste.

Ha en fin lesesommer!