torsdag 16. oktober 2008

Bøker jeg har lest i sommer:

Følgende bøker har jeg hatt gleden av å lese i sommer og jeg anbefaler dem varmt:

Fossum, Karin: Den onde vilje
James, P.D.: Menneskenes barn
Lindell. Unni : Mørkemannen
Linderborg, Åsa: Meg eier ingen
Läckberg, Camilla: Tyskerungen
Mankell, Henning: Kineseren
Paasilinna, Arto: Den elskelige giftblandersken
Paasilinna, Arto : De hengte revenes skog
Petterson, Per: Jeg forbanner tidens elv
Zweigbergk, Helena von: Tillit i tusen biter

Dessuten har jeg lest:
Edwardson, Åke: Nesten død mann
Einar Mar Gudmundsson : Beatlesmanifestet
Einar Mar Gudmundsson : Universets engler
Le Carre: Den gode tolk
Marklund, Liza : På flukt

Følgende bøker har jeg lest litt i men ikke fullført:
Bergestuen, Svein Tore: Slike menn forlater
ikke konene sine
Egeland, Tom : Paktens voktere
Wergeland, Henrik: Blomsterstykke

Akkurat nå leser jeg:
Zusak, Markus: Boktyven

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg har også lest bøkene av Fossum, Lindell og Läckberg og syns de var kjempebra, som vanlig med deres bøker. Jeg har dessuten lest ei bok du anbefalte tidligere; "Tett inntil dagene" av Mustafa Can.Det var ei bok til ettertanke. Den gav meg mye, for å si det sånn. Nå kjemper jeg meg gjennom "Havets katedral" av Falcones. Skikkelig god bok, men med noen kjedelige og litt for detaljrike partier etter min smak. Når jeg nå snart er ferdig med den, har jeg planer om å få lest bøkene av Paasilinna.
Mvh Bergets bokfink